Naklíčené mungo chutná jako hrášek ze zahrádky

Jak klíčit mungo

Moje klíčení a nakličování začalo náhodou, a to v tramvaji. Dvě ženy opodál si povídaly o klíčení a já tak nechtěně vyslechla návod na klíčení. Že stačí obyčejná miska a sítko, potom vzít mungo, namočit, proplachovat a za dva dny se to dá jíst a chutná prý výtečně.

Obyčejná miska a sítko mě oslovily. Domnívala jsem se totiž, že je ke klíčení potřeba nějaký složitý aparát a ten nemám a nechci pořizovat. Nemám ráda taková ta speciální udělátka, která se potom v kuchyni akorát povalují a nikdo je nepoužívá. Preferuji univerzální pomůcky. A teprve když uznám, že tu specifickou činnost nebo proces chci opakovaně dělat a že mi ta speciální pomůcka nebo přístroj usnadní práci, rozhodnu se k zakoupení.
V té době už jsem se stravovala bez lepku, mléka, cukru a také jsem omezila maso a vejce. A hledala jsem zdroje minerálů a bílkovin.

V klíčení jsem pokračovala

Po vyslechnutí (musím podotknout, že neúmyslném, běžně v tramvaji neposlouchám cizí hovory, toto ale nešlo přeslechnout:-)) výše zmíněné debaty, jsem druhý den začala klíčit. Vrhla jsem se do toho pod heslem „Kdo nic nedělá, nic nezkazí“. Mungo jsem doma měla, do té doby jsem ho jedla uvařené. Naklíčené mungo mi tenkrát zachutnalo, a tak ho klíčím od té doby často a je stále nejoblíbenější, je to naše klíčící star superstar.
Oblíbily si ho i naše děti, takže dávám klíčit poměrně velké množství.

Klíčky jako elixír života

Když jsem začala psát eBook o klíčení, překvapilo mě, jak bohatý zdroj živin klíčky jsou. Poslední dva roky řeším kolísavou hladinu železa ve svém organismu. Díky klíčkům jsem našla přirozený zdroj. Tělo si tak vezme přesně co potřebuje a dovede potřebné minerální látky a vitamíny absorbovat.
Veškeré umělé přípravky k doplnění železa mi nevyhovovaly, protože měly řadu vedlejších účinků, jako například bolest žaludku a břicha, zácpu atd.

Klíčky a výhonky obsahují kromě železa také vápník, hořčík, draslík, celou škálu vitamínů. Díky klíčkům dostává tělo tolik potřebnou vlákninu. A také jsou pro mě zdrojem bílkovin, protože živočišné produkty jím velice zřídka.

Kromě munga dnes klíčím také hořčici, pískavici nebo rukolu. Chutná mi například hrášková polévka posypaná naklíčenou vojtěškou (alfalfa). Nebo černá rýže s orestovaným tempehem s dýňovým krémem a navrch pár snítek naklíčené ředkvičky nebo růžové ředkve. Baví mě objevovat nové možnosti klíčení.

Můj eBook: Jak klíčit luštěniny a semínka můžete najdete ZDE.

U nás doma klíčíme po celý rok, jediné kdy vynecháváme jsou parné letní měsíce. Horko klíčení úplně neprospívá a navíc je spousta jiného „zeleného“ ze zahrádky a z trhů.

Učím, jak jíst bez cukru, mléka a lepku pomocí osvědčených návodů a receptů. Tato moje strava je založená na zelenině, obilovinách, luštěninách, příležitostně i mase a vejcích. Více jak 12 let nejím lepek (pšenici, žito, ječmen, oves, to znamená pečivo, knedlíky, běžné těstoviny), mléko (a také sýry, smetanu, jogurty, máslo) a cukr (bílý, řepný, tmavý, třtinový). Bezlepková strava bez mléka a cukru mi pomohla od mnoha zdravotních potíží, jako jsou pylové alergie, chronická rýma, záněty dutin, angíny, gynekologické potíže a další. Také jsem mívala o 25 kilo víc. Celostní přístup k životu mi přináší kvalitnější dny i noci. Věnuji se také meditacím, praktikuji masáže shiatsu, cvičím taiji a dechová cvičení. K úpravě životního tempa a stylu mě přivedl zdravotní stav, když mi bylo 35 let. Také moje děti, dvojčata, jsou většinou na této stravě. Neznají antibiotika a nic než pár dní rýmičky. Jsem autorkou videoreceptů, eBooků a mnoha receptů a kuchařek stravování bez cukru, mléka a lepku. Více o mě se dozvíte zde. Můj příběh. Svoje recepty píšu a dávám do praktických eBooků. Všechny moje eBooky jsou zde.

Mám pro vás eBook zdarma:
Kus bezlepku do kapsy

Bez cukru, mléka a lepku

Vyzkoušejte recepty na sladké i slané svačiny bez cukru, mléka a lepku.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů