Suroviny a pomůcky pro vánoční pečení bez cukru, mléka a lepku

Bezlepkové vánoční cukroví, bez mléka a cukru

Často se mě ptáte, jaké suroviny používám. A jelikož je čas pečení na Vánoce, shrnula jsem několik základních surovin a praktických pomůcek v následujícím článku.

Jaké mouky

Ve svých receptech na cukroví používám výhradně jednodruhové bezlepkové mouky a ty v receptech kombinuji a míchám.

  • rýžová
  • pohanková
  • kukuřičná
  • kokosová na posyp (ale jde to bez ní)

Čím sladím

Ke slazení používám přirozenou sladkou chuť různých potravin, nejčastěji:

  • datlovou pastu nebo sirup
  • rozmixované rozinky
  • rýžový sirup (slad)
  • sušené ovoce

A co vanilkový nebo skořicový cukr?

Mám ráda původní suroviny, co nejvíce přírodní. Proto preferuji čisté koření bez dalších příměsí:

  • Miluju pravou vanilku mletou nebo extrakt z vanilkovyobchod.cz nebo extrakt od Grešíka.
  • Perníkové koření úžasně namíchané a nesmírně voňavé je od Sonnentoru.
  • Pravou skořici mletou (já si vozím z Řecka, ale Sonnentor má také výtečnou)

Co místo másla?

Ve vánočních receptech dávám místo másla olej, který má neutrální chuť a hodí se proto i do sladkých jídel a sušenek:

  • rýžový olej

Pomůcky, které šetří čas a nervy

Igelitový sáček
Jak vyválet těsto, které se lepí, nechce držet pohromadě a jinak zlobí?
Dejte ho mezi dva igeliťáky a válejte válečkem přes ně. Těsto jde odlepit ze sáčku mnohem lépe, než z válu nebo válečku. Také pomůže, dát ho pořádně vychladit, v časové nouzi klidně do mrazáku.

Formičky jsou na pohodu
Pořídila jsem silikonové, ale stačí i ty staré plechové. Problém bezlepkových těst je ten, že špatně drží pohromadě, že se drolí, protože v něm není ten pojící lepek.
Proto je velké usnadnění práce, dát těsto do formiček. Po upečení už potom drží.

Přeji Vám poklidný čas Adventu a příprav na Vánoce!

Recepty na Vánoční pečení najdete v mém eBooku zde:

Učím, jak jíst bez cukru, mléka a lepku pomocí osvědčených návodů a receptů. Tato moje strava je založená na zelenině, obilovinách, luštěninách, příležitostně i mase a vejcích. Více jak 12 let nejím lepek (pšenici, žito, ječmen, oves, to znamená pečivo, knedlíky, běžné těstoviny), mléko (a také sýry, smetanu, jogurty, máslo) a cukr (bílý, řepný, tmavý, třtinový). Bezlepková strava bez mléka a cukru mi pomohla od mnoha zdravotních potíží, jako jsou pylové alergie, chronická rýma, záněty dutin, angíny, gynekologické potíže a další. Také jsem mívala o 25 kilo víc. Celostní přístup k životu mi přináší kvalitnější dny i noci. Věnuji se také meditacím, praktikuji masáže shiatsu, cvičím taiji a dechová cvičení. K úpravě životního tempa a stylu mě přivedl zdravotní stav, když mi bylo 35 let. Také moje děti, dvojčata, jsou většinou na této stravě. Neznají antibiotika a nic než pár dní rýmičky. Jsem autorkou videoreceptů, eBooků a mnoha receptů a kuchařek stravování bez cukru, mléka a lepku. Více o mě se dozvíte zde. Můj příběh. Svoje recepty píšu a dávám do praktických eBooků. Všechny moje eBooky jsou zde.

Mám pro vás eBook zdarma:
Kus bezlepku do kapsy

Bez cukru, mléka a lepku

Vyzkoušejte recepty na sladké i slané svačiny bez cukru, mléka a lepku.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů