Rychlý a účinný vyprošťovák z kocoviny – jak si napravit žaludek po přejedení či přepití :-)

Intolerance lepku recepty

Silvestr je za pár dní, mezitím nás čekají rodinné oslavy, firemní večírky a další společenské akce, kde se stoly prohýbají pod dobrotami a pitím.

A potom přicházejí ta rána, kdy nám nebývá dobře, míváme těžko od žaludku atd. Dovolte mi představit osvědčený vyprošťovák z kocoviny:

Miso polévka

Bez cukru, mléka a lepku. 
pro 4 porce polévky

Suroviny:

1l zeleninového vývaru nebo vody
2 mrkve
kousek pórku
¼ brokolice
nebo jiná oblíbená zelenina
½ čajové lžičky soli
1 polévková lžíce miso pasty

Postup:

Vývar (nebo vodu) dáme na sporák a přivedeme k varu, po té osolíme. Zeleninu mezitím nakrájíme nadrobno a nasypeme do vařícího vývaru, necháme povařit cca 10 minut. Ke konci varu přidáme 1 lžíci miso pasty a necháme pár minut odstát, aby se miso pasta rozpustila.
Můžeme jíst z talíře, misky nebo pít z hrnečku.

Miso pasta se prodává v tomto obalu na fotografiích nebo ve skleničkách.

Miso pasta použití
Miso pasta použití

V minulosti jsem vyzkoušela opravdu hodně způsobů, jak se z kocoviny dostat co nejrychleji a začít zase normálně fungovat.  A netýká se to jenom konzumace alkoholu, ale často je žaludek podrážděný z jídla. Miso polévka se mi osvědčila i při nedostatku spánku.

Miso polévku považuji za velice rychlý a účinný způsob, jak stabilizovat organismus, když to přeženu s konzumací. Už mnohokrát mě zachránila, když jsme to na vodě přehnali s vínem u táboráku.

Pokud máme žaludek hodně podrážděný, je dobré jíst polévku po malých dávkách, sníst několik lžic a chvíli počkat, aby to žaludek dokázal přijmout.

Miso polévka je zásaditá a proto udělá dobře rozhozenému trávení ať už při kocovině, nebo když nám prostě není dobře. Navíc je to zdroj tekutin, které naše tělo v tomto stavu uvítá.

Miso pastu můžete přidat do jakékoli polévky, ale také do omáček či pomazánek. Miso polévku jsem dávala svým dětem, když trpěli nevolností a normální jídlo by ještě neudrželi v těle. Podala jsem jim 2-3 lžíce a počkala 5 minut a teprve potom dala další.

Aby byla polévka sytější, můžeme do 1 porce přidat 2-3 polévkové lžíce uvařených jáhel nebo rýže.

Jak udělat kvalitní zeleninový vývar a další užitečné recepty najdete  eBooku:„Jak vařit bez lepku, mléka a cukru“.

Učím, jak jíst bez cukru, mléka a lepku pomocí osvědčených návodů a receptů. Tato moje strava je založená na zelenině, obilovinách, luštěninách, příležitostně i mase a vejcích. Více jak 12 let nejím lepek (pšenici, žito, ječmen, oves, to znamená pečivo, knedlíky, běžné těstoviny), mléko (a také sýry, smetanu, jogurty, máslo) a cukr (bílý, řepný, tmavý, třtinový). Bezlepková strava bez mléka a cukru mi pomohla od mnoha zdravotních potíží, jako jsou pylové alergie, chronická rýma, záněty dutin, angíny, gynekologické potíže a další. Také jsem mívala o 25 kilo víc. Celostní přístup k životu mi přináší kvalitnější dny i noci. Věnuji se také meditacím, praktikuji masáže shiatsu, cvičím taiji a dechová cvičení. K úpravě životního tempa a stylu mě přivedl zdravotní stav, když mi bylo 35 let. Také moje děti, dvojčata, jsou většinou na této stravě. Neznají antibiotika a nic než pár dní rýmičky. Jsem autorkou videoreceptů, eBooků a mnoha receptů a kuchařek stravování bez cukru, mléka a lepku. Více o mě se dozvíte zde. Můj příběh. Svoje recepty píšu a dávám do praktických eBooků. Všechny moje eBooky jsou zde.

Mám pro vás eBook zdarma:
Kus bezlepku do kapsy

Bez cukru, mléka a lepku

Vyzkoušejte recepty na sladké i slané svačiny bez cukru, mléka a lepku.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů