Rychlý a účinný vyprošťovák z kocoviny – jak si napravit žaludek po přejedení či přepití :-)

Silvestr je za pár dní, mezitím nás čekají rodinné oslavy, firemní večírky a další společenské akce, kde se stoly prohýbají pod dobrotami a pitím.

A potom přicházejí ta rána, kdy nám nebývá dobře, míváme těžko od žaludku atd. Dovolte mi představit osvědčený vyprošťovák z kocoviny:

Miso polévka

Bez cukru, mléka a lepku. 
pro 4 porce polévky

Suroviny:

1l zeleninového vývaru nebo vody
2 mrkve
kousek pórku
¼ brokolice
nebo jiná oblíbená zelenina
½ čajové lžičky soli
1 polévková lžíce miso pasty

Postup:

Vývar (nebo vodu) dáme na sporák a přivedeme k varu, po té osolíme. Zeleninu mezitím nakrájíme nadrobno a nasypeme do vařícího vývaru, necháme povařit cca 10 minut. Ke konci varu přidáme 1 lžíci miso pasty a necháme pár minut odstát, aby se miso pasta rozpustila.
Můžeme jíst z talíře, misky nebo pít z hrnečku.

Miso pasta se prodává v tomto obalu na fotografiích nebo ve skleničkách.

V minulosti jsem vyzkoušela opravdu hodně způsobů, jak se z kocoviny dostat co nejrychleji a začít zase normálně fungovat.  A netýká se to jenom konzumace alkoholu, ale často je žaludek podrážděný z jídla. Miso polévka se mi osvědčila i při nedostatku spánku.

Miso polévku považuji za velice rychlý a účinný způsob, jak stabilizovat organismus, když to přeženu s konzumací. Už mnohokrát mě zachránila, když jsme to na vodě přehnali s vínem u táboráku.

Pokud máme žaludek hodně podrážděný, je dobré jíst polévku po malých dávkách, sníst několik lžic a chvíli počkat, aby to žaludek dokázal přijmout.

Miso polévka je zásaditá a proto udělá dobře rozhozenému trávení ať už při kocovině, nebo když nám prostě není dobře. Navíc je to zdroj tekutin, které naše tělo v tomto stavu uvítá.

Miso pastu můžete přidat do jakékoli polévky, ale také do omáček či pomazánek. Miso polévku jsem dávala svým dětem, když trpěli nevolností a normální jídlo by ještě neudrželi v těle. Podala jsem jim 2-3 lžíce a počkala 5 minut a teprve potom dala další.

Aby byla polévka sytější, můžeme do 1 porce přidat 2-3 polévkové lžíce uvařených jáhel nebo rýže.

Jak udělat kvalitní zeleninový vývar a další užitečné recepty najdete  eBooku: Stravování bez cukru, mléka a lepku.

Bez cukru, mléka a lepku

 

Učím, jak se stravovat bez cukru, mléka a lepku. Jím tak už více než 10 let. Kus bezlepku do kapsy je eBook zdarma. Můj příběh najdete zde: Můj příběh. Podrobně stravování bez cukru, mléka a lepku se věnuji v eBooku Stravování bez cukru, mléka a lepku. Sledujte FACEBOOK.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů